Denne artikel indeholder reklame tekster
Flere og flere mindre butikker er begyndt at se mulighederne for det digitale landskab. Det betyder, at flere små, lokale butikker er at finde som webshops. Se her, hvorfor tendensen er sådan.
Udviklingen har gjort det mere attraktivt at føre webshop
Det gør, at det generelt er blevet lettere at betale en webshop, da den hverken skal designes eller udvikles af freelancere eller bureauer. Har man en smule teknisk snilde, kan man relativt nemt selv opsætte en webshop – eller får en til det, hvilket koster en brøkdel af, hvad det gjorde engang.
Flere starter som webshop og sælger lokalt
Flere butiksejere starter forretningen som en webshop, da det ikke stiller krav til butikken. Det betyder, at lejen er billigere, da der i princippet blot er tale om et lager. Efterhånden som omsætningen stiger, er det muligt at udvide med en fysisk butik.
Et godt eksempel herpå er skønhedsplejeforretningen Bellashop.dk, som sælger naturligt skønhedspleje. Webshoppen er beliggende i Odense på Rugårdsvej 7.1, 5000 Odense C, hvorfra der også drives lager.
Webshoppen sælger samtidig varer fysisk, men er startet som en decideret webshop. Dermed har det været muligt at komme hurtigere ud over stepperne, da der ikke har været de samme udgifter til lager, som hvis der var etableret en fysisk butik i gågaden i Odense.
Kunderne er klar til nettet
Det har gjort, at flere er blevet trygge ved nethandel, hvorfor det også forventes, at netop handel af varer online kommer til at boome de næste par år. Generelt vil vi se flere og flere fysiske butikker, der bliver til deciderede webshops, som samtidig sælger ud fra deres lager, da der simpelthen er mange penge at spare ved at droppe den fysiske butik, som ikke nødvendigvis behøver at have en placering midt i gågaden.