Denne artikel indeholder reklame tekster
Flere og flere fysiske butikker begynder at være med på den digitale bølge. Der er således flere eksempler på fysiske butikker, der også satser på nethandel. Det har en lang række fordele. Se her, hvilke fordele der er ved nethandel.
Når man driver en fysisk butik, er man begrænset af åbningstider. De fleste butikker har åbent i dagtimerne, hvorefter de lukker omkring klokken 18. Det gør, at de er svært tilgængelige for personer, der er på arbejde.
Samtidig er der en tendens til, at de fysiske butikker generelt går ned, fordi omkostningerne til husleje ikke står på mål med de indtjeningsmuligheder, det giver at have en fysisk butik. Derfor rykker flere fysiske butikker i lokaler, der ikke er lige så attraktive for de handlende, og fokuserer i stedet på nethandel.
Nethandel er tilgængeligt 24 timer i døgnet
Med nethandel er det muligt at have åbent 24 timer i døgnet. Det betyder, at butikken aldrig behøver at have lukket, hvorfor de kunder, der ikke har mulighed for at handle på de regulære åbningstider, ikke bliver tabt.
Der er således mange fordele ved at have både en webshop og en fysisk butik. Et godt eksempel på en butik, der både har en fysisk adresse, men også tilbyder potentielle kunder at handle online, er Arganolieshop.dk, der er beliggende på Rugårdsvej 7.1, 5000 Odense C.
Den fysiske butik fungerer som lager
Når man i forvejen driver en fysisk butik, skal der ikke meget til at udvide med en webshop. Det kan nemt lade sig gøre, da der allerede er styr på logistikken. Ved at etablere en webshop, samtidig med man driver en fysisk butik, er der således allerede sørget for de mest basale aspekter såsom lagerstyring, varenumre og lignende.
Det betyder, at man blot kan oprette en webshop, hvorfra man sætter sine varer til salg, og så er man faktisk klar til at gå i gang. Det giver en bedre købsoplevelse for kunderne, fordi de ikke absolut er nødt til at troppe op i den fysiske butik, når de skal købe varer.
Nethandel vokser de kommende år
En af grundene til, at flere og flere udvider deres fysiske butik med en digital webshop, er, at flere forbrugere efterhånden er trygge ved at handle på nettet. Det gør samtidig, at nethandel kommer til at vokse de kommende år, da flere og flere får øjnene op for nethandel og ikke længere er skræmt over det.