Denne artikel indeholder reklame tekster
Før hen så vi meget markedsføring på fx busser, tog, reklameskilte og mange brochurer som blev omdelt. I dag ser vi mest markedsføring online. Mens mange mennesker fx venter på bussen eller toget, så kigger de ikke rundt på toget eller på bussen, de ser måske slet ikke hvis der er en reklame. De er fokuseret med deres mobil telefon, og så handler det om at markedsføre sit produkt netop der hvor de står. Det kan ofte være de forskellige apps som man bruger i dag.
Fx:
Det er 3 populære apps blandt unge mennesker i Danmark. Iværksætteri er blevet en stor del af vores alle samens hverdag. Vi ser mange iværksættere som hele tiden starter op. Et alternativt til markedsføring kan være Google Ads. Her kan man betale Google for at hjælpe med at markedsføre ens produkter.
Sådan kommer du højt på Google
Alle markedsføringsprocedurerne er vigtige og de har alle sammen forskellige målgrupper, og netop derfor er det vigtigt at virksomhederne er dygtige til at bruge forskellige markedsføringskanaler. Markedsføring har altid været vigtig, men det er også vigtigt at virksomhederne følger udviklingen. Fortsætter de med at sende fx mange reklamer ud via post, så ender det ofte bare i skraldespanden, da kunderne ikke gider at læse de gode gamle tilbudsreklamer. De vil have det hele online. Der hvor de er.
Mange iværksættere er dygtige til at anvende mange forskellige markedsføringskanaler, og netop dette kan også være en vigtig årsag til at de har fået succes. Man kan igen se på hvordan sine konkurrenter markedsfører sig, og bruge det som inspiration. <p Konkurrenterne kan være dygtige til at markedsføre sig på nogle punkter og samtidig måske ikke være så god til at markedsføre sig på andre punkter. Derfor er det vigtigt at man hele tiden holder sig orienteret om hvordan sine konkurrenter er på markedet. Man det behøver ikke kun at være konkurrenterne, det kan også være andre virksomheder.